
Kineski proizvođači električnih automobila u ovom trenutku imaju veliku prednost pred evropskim i američkim, objašnjava kompanija za analizu tržišta JATO. Za sada je to veliki problem za evropske marke koje nastupaju na kineskom tržištu, ali zaostatak bi mogao da se pokaže izuzetno skupim na evropskom tržištu.
Porschei ili Mercedesi imaju svoju publiku i uvek će je imati, ali u segmentu vozila za masovnu publiku Kinezi su u prednosti – njihovim električnim automobilima je toliko pala cena da je kineska vlada smanjila subvencije na njihovu kupovinu, piše Revija HAK. Čak se i Volkswagenov SUV ID.4 susreo s ozbiljnim problemima u Kini gde mu prodajne brojke nisu idealne.
Prosečna cena električnog automobila u Evropi od 2011. je porasla za gotovo 10.000 evra na oko 42.600 evra – što je povećanje od 28 posto. U SAD-u je cena čak porasla za 38 posto na 36.200 evra u poslednjih deset godina. U Kini su se cene gotovo prepolovile, s 41.800 evra u 2011. na 22.100 evra. Dok su se Kinezi u protekloj deceniji fokusirali na jeftine automobile, evropski i američki proizvođači su ulagali u sve bolja, i skuplja visokotehnološka električna vozila. U Kini možete kupiti električni automobil već za 3.700 evra, dok se u Evropi cene kreću tek od 15.740 evra. U SAD-u prvo vozilo startue od 24.800 evra.

Sve više raste strah od kineskih automobila koji bi i u Evropi mogli da zauzmu značajni tržišni udeo i napadnu evropske konkurente. Trenutno su u Evropi MG i Aiways, ali tek se očekuje invazija kineskih proizvođača kao što su Wey, Ora ili Nio.
No comments:
Post a Comment