Zbog toga je, tvrdi Mićović, nemoguće za kompanije koje gorivo prodaju da spuste cene.
„Od 160 dinara, recimo, maloprodajne cene goriva oko 90 dinara su dažbine. Sigurno da postoji neki prostor koji mi u Srbiji možemo da iskoristimo. Pazite, ovako visoke cene dažbine ne omogućavaju neke radikalne promene u ceni kakve krajnji potrošači očekuju“, navodi Mićović.
Nakon poskupljenja u prethodnih nekoliko meseci, poslednjih dana cena goriva je malo snižena, a očekivanja ekonomista su da, tokom naredne nedelje, može biti niža za 1,5 dinara. Uglavnom je to posledica pada cena goriva u svetu. Cena sirovine se menja, ali procenat koji uzima država ostaje isti.
„Ta mera da se država odrekne svog prihoda, posebno u situaciji kada ima ove ogromne troškove za zdravstvo, mislim da teško može da se desi u Srbiji. Ali rekla bih da ima tu ii dosta drugih zahvatanja koja ne idu direktno u državni budžet. Mi imamo neke takse koje ne bi trebalo da budu uključene u cenu goriva. Ima tu verovatno prostora“, navodi Jelica Putniković, urednik portala Energija Balkana.
I trebalo bi za isti sto da sednu predstavnici naftnih kompanija, države i udruženja potrošača koji bi probali da nađu neki način kako da cena za potrošača bude što povoljnija, smatra Putniković.
No comments:
Post a Comment