O gumama bez vazduha priča se već neko vreme, a kompanija Michelin najavila ih je još 2005. godine.
Prednosti su prilično jasne.
Drugo, ne morate da pazite na pritisak u gumama, a to ne samo da vam štedi vreme, već i eliminiše preuranjeno habanje gume izazvano nedovoljno naduvanim pneumatikom.
Unutrašnji kraci gume su izuzetno podesivi i projektovani i napravljeni tako da zadovolje željene karakteristike tj. da pruže uvek odgovarajuće performanse. Recimo, krutost pneumatika možete individualno da podesite po silama ubrzanja, kočenja, skretanja i udar(c)a. Karakteristike udara mogu se čak podesiti tako kako bi se uklonila potreba za posebnim sistemima suspenzije udara i podrhtavanja u nekim tipovima vozila.
Proizvođač procenjuje da životni vek nove gume može biti i do tri puta duži od sadašnjih, običnih guma punjenih vazduhom.
Nazvan Uptis, ovaj pneumatik, ipak, zahteva specijalizovane felne i kompanija će morati da radi direktno sa proizvođačem automobila na implementaciji novih guma. Međutim, Michelin kaže da će one izdržati mnogo veće udare od običnih guma i točkova i da će imati "dramatično" duži vek trajanja. Pritom Uptis gume ne dodaju dodatan otpor prilikom kotrljanja, ne oseća se ništa drugačije tokom vožnje i samo su oko sedam odsto teže od postojećih pneumatika.
Očekuje se da će Uptis biti na tržištu do 2024. godine prvo sa General Motors automobilima.
No comments:
Post a Comment