
Luksemburg već 30 godina beleži najveću stopu motorizacije među članicama EU, saopštio je danas Eurostat, na Svetski dan bez automobila.
Treba uzeti u obzir da na taj broj možda utiče činjenica da prekogranični radnici, koji nisu stanovnici Luksemburga, koriste službene automobile registrovane u toj zemlji.
Na drugom mestu je Italija, sa 663 automobila na 1.000 stanovnika, zatim Kipar (645), Finska i Poljska (642).
Najmanje automobila na 1.000 stanovnika imaju Rumunija (357), Letonija (381) i Mađarska (390).
Nemačka je 2019. imala najviše registrovanih putničkih automobila, 48 miliona, a iza nje su Italija sa 40 miliona i Francuska sa 32 miliona.
Od 2015. godina najveći rast u broju registrovanih automobila zabeležen je u Rumuniji, za 34 odsto, zatim u Litvaniji, Mađarskoj, Slovačkoj i Poljskoj.
Poljska je 2019. imala najveći procenat automobila „starijih“ od 20 godina, 37,9 odsto. Iza nje su Estonija (31,5 odsto), Finska (26,9 odsto) i Litvanija (22,6 odsto).
Udeo novijih automobila, „mlađih“ od dve godine, bio je najveći u Irskoj (28,8 odsto), Luksemburgu (23,7 odsto), Belgiji (22,9 odsto) i Danskoj (22,6 odsto).
Neke zemlje EU su proteklih godina nudile subvencije za kupovinu novih automobila sa malim emisijama gasova, što je uticalo na prosečnu starost automobila u pojedinim zemljama.
Iako je ukupan broj automobila povećan u gotovo svim članicama EU tokom proteklih pet godina, automobili na alternativna goriva, kao što su hibirdna kola, i dalje čine mali procenat.
Procenat novih automobila koja koriste alternatvina goriva bio je najveći u Holandiji (14 odsto), Irskoj (12,6 odsto) i Poljskoj (11,7 odsto).
No comments:
Post a Comment