Udar na vozače zbog broja motora
Izgleda da naknadno ukucavanje brojeva motora moraju da plate i vlasnici vozila na kojima se ti brojevi mogu pročitati, pa neki sada imaju i po dva obeležja. Kako je vlasnik sitroena „C3“ starog samo tri godine, bez potrebe morao da plati 17.000 dinara
*POTREBNA PRETPLATA*
Još kada je pre dve godine donet prvi Pravilnik o utiskivanju identifikacionih oznaka, bilo je jasno da je na pomolu još jedan udar na džepove vozača, pogotovo kada je objavljeno da će vlasnici automobila na kojima su brojevi motora izbledeli, morati o svom trošku da obezbede ponovno ukucavanje. Slična praksa se verovatno ne sprovodi ni u jednoj drugoj zemlji na svetu, ali eto kod nas može i to.
Na hiljade vlasnika starijih, i ne samo starijih vozila moraće da plate ovaj namet, a da toga možda još nisu ni svesni, jer ne znaju ni gde im se nalazi broj motora ni da li može da se pročita, ali će saznati kada sledeći, ili neki drugi put dođu na tehnički pregled da produže registraciju. A ako ste mislili da vas se sve to ne tiče jer se broj vašeg motora lepo vidi i ne mora ponovo da se utiskuje, može biti da ste se prevarili.
Broj motora samo tri godine starog sitroena „C3“ proglašen je nečitljivim iako se jasno vidi, pa je vlasnik morao da plati 17.000 dinara za naknadno utiskivanje
Naplaćuju 150 evra ni zbog čega
Kako saznajemo, u Beogradu se može dogoditi da na naknadno utiskivanje brojeva motora bude poslato čak i vozilo na kojem ti brojevi uopšte nisu izbledeli. I kad se od vlasnika uzme oko 17 hiljada dinara, onda sve bude u redu, osim što na motoru ima dva broja i veliku bojazan šta bi ga moglo snaći kada bi to ustanovila policija neke druge zemlje.

– Na tehničkom pregledu su mi rekli da se ne vidi broj motora mog sitroena „C3“ iz 2018. godine i da moram u MUP na proveru. Platio sam 3.000 dinara i dobio od MUP-a potvrdu da je broj oštećen usled korozije i da se mora utisnuti novi. Utiskivanje me je koštalo 5.000 dinara, ali sam morao da platim i nekakvu potvrdu o tipu motora koja je koštala još 6.000 dinara. Zatim, ponovo tehnički, ali srećom samo jedan deo pune cene, pa još novu saobraćajnu dozvolu. Sve ukupno oko 17.000 dinara i dva izgubljena dana da se sve to završi, da bi me na kraju, na tom drugom tehničkom pregledu pitali zašto sam to sve radio kad mi se i stari broj lepo vidi. Prvo sam mislio da se šale, ali su ga fotografisali i pokazali mi fotografiju. Ne znam kako to na onom prvom tehničkom pregledu nisu mogli da ustanove, a još veća misterija mi je taj forenzički pregled u MUP-u od kojeg praktično sve zavisi. Kakvi su to stručnjaci koji nisu uspeli da pročitaju ove brojeve i da li su uopšte pokušali, ja to ne znam niti mogu da saznam. Znam da sada imam automobil sa dva broja koji verovatno nikome neću moći da prodam – kaže Dragan Jagodić, vlasnik jedne auto-škole koji je morao kroz sve ovo da prođe jer očigledno da ni tehnički pregled ni MUP, nisu uradili svoj posao kako treba, ali su naplatili.
Ako kontrolor ne zna gde se nalazi broj motora, što takođe nije nemoguće, vlasnik mu oko toga ne može pomoći, jer ne sme da bude na liniji dok pregled traje, a ako na forenzičkom pregledu naletite na stručnjake na kakve je naleteo naš čitalac, računajte na dodatni trošak od nekih 150 evra
Kakva je procedura
Proceduru oko naknadnog utiskivanja predviđenu Pravilnikom o identifikacionim oznakama smo već opisivali – kad na tehničkom pregledu ustanove da se broj motora ili šasije ne može pročitati, vlasnik se upućuje u MUP na forenzički pregled. Tamo stručnjaci iz policije proveravaju da li se broj zaista ne vidi ili se ipak može utvrditi i ako može, izdaju mu potvrdu sa kojom se vraća na tehnički i produžava registraciju. Ako ustanove da je ipak neophodno ponovno utiskivanje broja motora, vlasniku izdaju izveštaj i upućuju ga na neki od tehničkih pregleda koji se bave naknadnim utiskivanjem, kako bi se taj postupak sproveo. Posle toga, u registracioni list se upisuje novi broj.

U ovom slučaju, potpuno je jasno da odgovornost snosi najpre kontrolor sa tehničkog pregleda koji ga je uputio na forenzički pregled, a zatim još veću, radnik MUP-a koji je taj pregled izvršio. To će biti jasno svakome ko malo bolje pogleda fotografije na kojima objavljujemo stari broj motora i podatke sa očitane saobraćajne dozvole na kojoj se taj broj nalazi. I sve zbog toga što srpska policija, za razliku od ostatka planete, insistira na broju motora kao veoma važnom podatku i donosi pravilnike kojima se troškovi naknadnog utiskivanja, prevaljuju na leđa građana.
No comments:
Post a Comment